frank-en-jeannette-gaan-terug.reismee.nl

Zonnige zondag bij de Tiber

Gisteravond, tijd om naar bed te gaan. 'Weet jij waar de sleutel is?' 'Nee die zou op de deur moeten zitten.'

Geen sleutel te bekennen dus dan maar een 'inbraakalarm' vakkundig door Frank geplaatst. En anders was er nog de killerdog van de Italiaanse buren (een goedaardige golden retriever). Heerlijk geslapen en na een bezoekje van Mariolina bleek de sleutel op de tweede buitendeur te zitten.

Een stralende zon en na alle etappes van de afgelopen dagen maar eens zalig niets doen en kijken naar het meer waar de Tiber doorstroomt en waar roofvogels loeren op een maal.

Stilzitten is niet echt aan ons besteed dus zijn we na de ergste hitte enkele mooie dorpen in de omgeving gaan bekijken. Smalle steegjes met schaduw. Een enkele oude Italiaan op een stoeltje en een Italiaans stel dat aan Frank de weg vroeg. Ja hij heeft nog altijd die Italiaanse trekken.

En hij kan lekker koken. Een ovenschotel met de ontgutte en ontschubde Dorade van gisteren (de visboer had me toch begrepen).

En nu zijn de cycladen gestopt met hun gezang, is de zon weer mooi ondergegaan en ga ik nog even van een kop kamillethee genieten.

Veel liefs

Jan

??Lekker hoor!!? ( nou ja die dorade en kamillethee?...) veel plezier!

mama

Geniet maar lekker ,