frank-en-jeannette-gaan-terug.reismee.nl

Scheuren over de Via Flaminia.

Hoe kan je dag beter beginnen dan met een telefoontje van je dochter die vertelt dat ze aangenomen is voor een functie die ze heel graag wil gaan uitvoeren. En dat met de zon door het open raam en de vogels die fluiten. Fijn lieverd x.

Vandaag een bezoek aan minder toeristische maar daarom niet minder mooie plaatsen. Iets verder weg dus een eindje met de auto. Over de Via Flaminia, waar vroeger Romeinen te voet liepen razen nu Italiaanse snelheidsduivels.

Eerste halte Spoleto. Weer een stadje op een berg. Maar met een zeer vernuftig lopende band systeem in een koele tunnel waardoor we fris en monter aan onze tocht konden beginnen. Mooie plaats en weer slechts een enkele toerist. De koffie met zicht op de Duomo aan een gewone prijs en een koel briesje. Het was daar goed toeven.

Op weg naar Trevi halt gehouden bij een kleine tempel uit de tijd van keizer Augustus.

Trevi, een rustig stadje met een museum gewijd aan de heilige Franciscus. We hadden nog een combiticket uit Amelia, het museum herbergde ook het archeologisch museum en het museum voor de olijfolie onder 1 dak. Voor ieder wat wils.

En deze avond ter afsluiting van een heerlijke week even wat gegeten met zicht op het oude Baschi en nog een laatste keer genieten van een schitterende Tramonto. Morgen trekken we naar Toscane.

Veel liefs

Walter

Blijven genieten.

Ria

Dat was weer meegenieten!
Bedankt, het was een plezier om te lezen en te kijken!

mama

nog steeds niet genoeg van alle oudheden , ik zou ze niet meer uitelkaar houden , maar genieten jullie er maar van 1