frank-en-jeannette-gaan-terug.reismee.nl

Dingen die men moet doen tijdens de vakantie

Weer een warme dag in Toscane. 37°, voordeel is dat we gewend zijn aan deze temperatuur wanneer we terug in België komen.

We hadden deze vakantie nog geen UNESCO werelderfgoed bezocht. Met een trip naar Ceretto Guido is ook die missie volbracht. In dit dorp staat het jachthuis van de familie de Medici uit begin 16de eeuw. Gebouwd voor Cosimo de eerste. Zijn dochter Isabella kwam in dit huis op tragische wijze om het leven nadat haar man haar betichtte van overspel en haar vermoordde.

Geen toeristische hoogvlieger schijnbaar want we waren in totaal met 5 bezoekers in het huis aanwezig. Zeker wel de moeite van een bezoek waard. De vrouwelijke gids die steeds twee passen achter me liep dreef me een beetje tot wanhoop. Gelukkig mocht ik het toiletbezoek alleen doen.

De tweede missie bestond uit een bezoek aan het Centro Commerciale van Pistoia. Aglio e pepperoncino en olijfolie kopen. Misschien maar goed dat zo'n superstore niet in Antwerpen staat, ons appartement zou uitpuilen van hebbedingetjes.

We hebben nog een keer lekker gegeten bij Racheele, kregen bij het afscheid drie kussen en complimenten voor mijn Italiaans en zijn klaar om morgen onze vakantie verder te zetten in Frankrijk.

Veel liefs

Walter