frank-en-jeannette-gaan-terug.reismee.nl

Firenze

Op tijd vertrokken uit San Baronto en na de auto te hebben geparkeerd, de trein van twintig over tien van Pistoia naar Firenze genomen. Vanuit het station daar was het een kleine wandeling naar het hart van de stad.

Zomer in Firenze, niet alleen 36°C maar ook veel, heel veel, andere mensen die net als wij wilden genieten van al het moois. De Duomo hebben we van de buitenkant bekeken. De rij wachtenden was lang en we hadden geen zin om de beperkt tijd van 1 dag wachtend door te brengen.

San Lorenzo, niet zo bekend terwijl hier de bibliotheek met vestibule gehuisvest is die ontworpen zijn door Michelangelo. En een indrukwekkende collectie boeken daterend uit de 12de eeuw en later. In de kerk, die zelf eerder sober is, ook een prachtige preekstoel van Donatelli.

Wat is een bezoek aan Firenze wanneer je niet even mio bambino Caro hebt gezongen bij de Ponte Vecchio...check.

Het was tijd voor de lunch. Even buiten de drukke straten vonden we een trattoria waar ik het beste heb gegeten van deze hele vakantie. Geen poespas, kantoormensen uit de buurt aten er en we waanden ons even in een ander Firenze. Heerlijk.

Nog een laatste bestemming, de Santa Croce met de Pazzikapel. In de kerk het standbeeld van Alberti, de architect die met gesloten benen over een paard kon springen, doe hem dat maar eens na. Ook hier werk van Michelangelo. De Pazzikapel is een architectonisch hoogstandjes dat Frank graag nog weer eens wilde zien.

Moe maar voldaan terug naar het station waar we na een klein sprintje bij 36° oververhit onze trein terug naar Pistoia konden halen De airconditioning in de trein zorgde voor de nodige afkoeling.

Na nog wat gegeten te hebben bij een van de restaurantjes zijn de knollen op voor vandaag.

Veel liefs

Greetje

Ook mooie foto"s!

mama

wij doen niets voor jullie onder wat de temperatuur betreft , doe rustig aan met dit weer , jullie hebben genoeg gezien , mama